11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi alıp başarı ile tamamlayan öğrenci; kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir
  • teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir
  • gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir;
  • araştırma etiği ve intihale ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir
  • kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir
  • kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir;
  • beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilecektir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş |Kitap Sunumu I Temel Terminoloji Yaz boyunca okunan kitapların tartışılması
2 Araştırma nedir? Neden yapılır? Terminolojinin okunmalı, 1 abir adet birincil ve 1 adet ikincil kaynakça bulunmalı
3 Zihin haritalama: Konu seçimi Yok
4 Tez fikirleri tarıtşması, araştırmaların planlanması Görev1: Tez fikirleri (taslak ve 250 kelimelik özet)
5 Kaynak bulmak ve kullanmak, alıntılama stilleri, tez formatları Yok
6 Yöntem ve yöntembilim (I) Okuma 1
7 Yöntem ve yintembilim (II) Görev2: Tez amacı ve yapısı yazılacak, Okuma 2
8 Kritik düşünce ve okuma (I) Görev3. Bibliografya sunumu ve kaynakların tartışılması, Okuma 3
9 Kritik düşünce ve okuma (II) Araştırma ahlakı Yok
10 TEST, Tez taslakalrının tartışılması (I): İçindekiler ve bölümler Işlerin basımı ve sunumu
11 Tez taslakalarının tartışılması (II): Argüman oluşturmak Işlerin basımı ve sunumu
12 Tez taslaklarının tartışılması (III): Argümanları kuvvetlendirme Işlerin basımı ve sunumu
13 Sunumlar, düzenlemeler Işlerin basımı ve sunumu
14 Sunumlar, tartışmalar Işlerin basımı ve sunumu
15 Final değerlendirmeler, baskı Işlerin basımı ve sunumu
16 Tez baskısı Tezin teslimi
Ders Kitabı Kitap ve dergilerden okumalar
Önerilen Okumalar/Materyaller Sunumlar ve videolar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
3
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
3
Final Sınavı
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, X
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010